رشد نو                                   مدیریت:آرمین کریمی

رشد نو مدیریت:آرمین کریمی

مدیریت:آرمین کریمی
رشد نو                                   مدیریت:آرمین کریمی

رشد نو مدیریت:آرمین کریمی

مدیریت:آرمین کریمی

نحوه فعال کردن اینترنت 3G

نحوه فعال کردن اینترنت 3G

 ایرانسل:راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ایرانسل (GPRS ، EDGE ، 3G ، 4G)، بسته های افزایشی و تعرفه‌های مربوطه
آخرین به‌ روزرسانی: 22 فروردین 1394 کارتی

در این مطلب شیوه‌ی فعالسازی اینترنت GPRS (یا EDGE) و اینترنت نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G، LTE ایرانسل، نحوه فعال سازی بسته های افزایشی و تعرفه های مربوط به استفاده از این سرویس به طور کامل توضیح داده شده. اگر قصد دارید از سیمکارت ایرانسل برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، این مطلب برای شماست.
یک مقدمه: GPRS یا EDGE یا 3G یا 4G؟

این چهار عنوان، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه ایرانسل به کار می‌روند، این که شما برای اتصال به اینترنت ایرانسل از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه شما دارد. در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا 3g یا 4g را در بالای گوشی خواهید دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که ایرانسل سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است. طبیعتا در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهید داشت. به این ترتیب، این که شما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا 3g یا 4g استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور دارید. برای این که بتوانید از اینترنت 3g یا 4g استفاده کنید، باید این قابلیت در تلفن همراه شما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از 3g پشتیبانی می‌کنند، اما فعلن تعداد کمی از گوشی‌های از اینترنت نسل چهار (4g یا LTE) پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید گوشی شما از 3g یا 4g پشتیبانی می‌کند یا نه، می‌توانید به صفحه بررسی قابلیت 3g و 4g در سایت ایرانسل بروید و با وارد کردن مارک و مدل گوشی خود از این امر مطلع شوید.

اگر تلفن همراه شما از 4G پشتیبانی نمی‌کند اما مایل به استفاده از اینترنت 4G هستید، یک راه دیگر استفاده از مودم‌های 4G ایرانسل است که هزینه خرید آن‌ها نسبت به گوشی همراه کمتر است.
برای استفاده از 4G به سیم‌کارت جدید نیاز دارید

نکته‌ی دیگر این است که 3G با همین سیم کارت فعلی شما قابل استفاده است اما اگر گوشی شما از 4G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید با مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل، سیم‌کارت خود را تعویض نمایید ویا یک سیم‌کارت 4G جدید خریداری نمایید.
فعال سازی GPRS / EDGE / 3G / 4G

شما با استفاده از gprs ایرانسل، که تکنولوژی جدیدتر آن همان edge است، و در مناطقی که پوشش 3G و 4G وجود دارد، با اینترنت 3G و 4G می‌توانید در هر جایی که ایرانسل خط دهی دارد، با استفاده از موبایل خود به اینترنت متصل شوید. برای فعال کردن این سرویس روی سیمکارت خود، کد دستوری زیر را وارد کنید:

پس از وارد کردن این کد، یک پیامک (configuration message) حاوی تنظیمات gprs ایرانسل به گوشی شما ارسال می‌شود و شما باید آن را install یا save کنید. هنگام نصب از شما pin یا رمز خواسته می‌شود و شما باید رمز 1234 را وارد کنید، تا gprs‌ سیم‌کارت شما فعال شود.
روش دیگر برای دریافت تنظیمات gprs، ارسال یک پیامک به شماره 2225 به شکل زیر است:

لحظاتی پس از ارسال این پیامک، شما پیامی حاوی تنظیمات gprs و mms دریافت خواهید کرد که باید آن را Save یا Install کنید. حالا، شما می‌توانید با روشن کردن packet data از قسمت تنظیمات Network یا Connectivity گوشی خود، به اینترنت متصل شوید. البته ممکن است بعد از فعالسازی، چند ساعت طول بکشد تا اینترنت برای گوشی شما فعال شود. زمانی که اینترنت همراه گوشی شما فعال شود و به درستی کار کند، یک آیکون کوچک (متشکل از حرف E یا G یا Y واحتمالا با دو عدد فلش برعکس) در بالای صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود.
مدل گوشی شما در شبکه ایرانسل موجود نیست؟ > تنظیمات دستی GPRS ایرانسل

ممکن است شما از طریق روش‌های بالا اقدام به فعال‌سازی جی پی آر اس خود کنید، اما پیغام دریافت کنید که مدل گوشی شما در سیستم ثبت نشده. این پیام گاهی در اثر خطای در سرورهای ایرانسل اتفاق می‌افتد (یعنی در حالی که تنظیمات وجود دارد، به اشتباهَ این پیام فرستاده می‌شود). قبل از هر کاری، چند دقیقه صبر کنید و کد دستوری که در بالا گفته شده است را دوباره وارد کنید. اما اگر پس از چند بار درخواست فعال‌سازی، دوباره با همان پیام مواجه شدید، در این صورت،‌ نوبت به تنظیمات دستی gprs می‌رسد. شما باید شخصا تنظیمات را در گوشی خود وارد کنید. نحوه وارد کردن دستی تنظیمات gprs ایرانسل در گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت، ولی شبیه به یکدیگر است. ما در اینجا به علت رواج بیشتر، این فرآیند را برای گوشی‌های لمسی آندرویدی سامسونگ توضیح می‌دهیم. بقیه مدل‌ها نیز سازوکاری کمابیش مشابه خواهند داشت. برای تنظیم دستی gprs به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

۱. به مسیر زیر بروید (منظور از Menu همان دکمه منوی گوشی شماست):

Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New Apn

۲. در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، طبق جدول زیر موارد خواسته شده را وارد کنید:نام مقدار
Name Irancell-GPRS
APN mtnirancell
Proxy 10.131.26.138
Port 8080


۳. دکمه Menu و سپس Save را بزنید.

۴. در صفحه‌ی لیست پروفایل‌ها، مطمئن شوید پروفایلی که اکنون درست کردید (Irancell-GPRS) انتخاب شده باشد.

۵. الان باید بتوانید به اینترنت وصل شوید.

خب؛ حالا که اینترنت همراه ایرانسل خود را فعال کردید، بهتر است به فکر هزینه‌های آن نیز باشید. اگر هیچ بسته‌ای را خریداری نکرده باشید، هزینه‌ی اینترنت شما به صورت آزاد، و بر مبنای میزان کیلوبایت ارسالی و دریافتی از گوشی شما محاسبه می‌شود. هر کیلوبایت ارسال یا دریافت اطلاعات از اینترنت، برای سیم‌کارت دائمی ۰.۵ ریال و در سیم‌کارت اعتباری ۰.۷۵ ریال برای شما هزینه دارد. اما اگر استفاده‌ی شما از اینترنت، از یکی دو ساعت در هفته بیشتر است، توصیه می‌کنیم یکی از بسته‌های تخفیفی اینترنت همراه ایرانسل را فعال کنید
بسته‌های تخفیفی اینترنت GPRS ،EDGE ،3G یا 4G ایرانسل

فعال کردن این بسته ها باعث صرفه‌جویی تا بیش از 90 درصد در هزینه اینترنت ایرانسل شما می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، یکی از بسته های تخفیفی ارائه شده توسط ایرانسل را فعال کنید. بسته های تخفیفی مختلف ایرانسل، قیمت هر کدام از بسته‌ها، و کد فعال کردن بسته های تخفیفی ایرانسل برای سیمکارت های ثابت و اعتباری در ادامه آمده است.
بسته‌های اینترنت همراه gprs ایرانسل با دستور *۵۵۵*#

یک روش برای خریداری بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، استفاده از کد دستوری ۵۵۵ است. روش فعال‌سازی و جزئیات این بسته‌ها را در جدول زیر می‌بینید:








رایتل:

چیست؟
نسل سوم شبکه تلفن همراه (3rd Generation) به طور اختصار"3G" نامیده می شود. مزیت شبکه‌های 3G نسبت به نسل قدیمی‌تر 2G یا همان GSM (مانند شبکه‌ای که سایر ارائه‌دهندگان سیم‌کارت تلفن همراه در داخل کشور استفاده می کنند)، بهبود کیفیت تماس‌های صوتی، قابلیت انتقال سریع اطلاعات و ارائه اینترنت پر‌‌سرعت بر روی تلفن همراه است. جدیدترین نسخه شبکه نسل سوم (HSPA+ ) که در اختیار شرکت خدمات ارتباطی رایتل است و با نام 3.75G شناخته می‌شود، امکان سرعت دانلود تا 21 مگا بیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 5.7 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

3G چه امکاناتی در اختیار شما قرار خواهد داد؟
امکاناتی منحصر بفرد و متنوع از جمله اینترنت پر سرعت همراه، تماس تصویری و تلویزیون همراه و ....
در شبکه های 3G، اطلاعات و داد‌ ها، چندین بار سریعتر از شبکه های قدیمی (2G) منتقل می‌شوند. این بدان معناست که با داشتن دستگاهی که از شبکه نسل سوم پشتیبانی می کند،از این پس علاوه بر صدا، تصاویر کم حجم و متن، قادر خواهید بود فایل‌های ویدئویی را نیز ارسال و دریافت کنید.

دانلود شما دیگر قطع نخواهد شد، حتی در زمان مکالمه!
شبکه 3G رایتل به شما امکان می‌دهد تا در حین دانلود یک فایل، به تماس‌های خود نیز پاسخ دهید بدون آنکه وقفه‌ای در دانلود اتفاق بیفتد. این در حالی است که در فناوری نسل دوم احتمالا بسیاری از شما تجربة آن را داشته‎اید که به محض برقراری تماس، اینترنت شما قطع می‌شود.

پایان انتظارهای طولانی هنگام دانلود/آپلود
با اینترنت پر سرعت 3G از این پس می‌توانید با سرعت بالا و حتی در حال حرکت، از دانلود سریع انواع محتواهای چندرسانه‌ای لذت ببرید، وب سایت شخصی خود را با امکان آپلود سریع محتوا، بروز نگه دارید و فایل‌های خود را 30 برابر سریعتر ازGPRS دانلود کنید.

تفاوت بین شبکه 3G با شبکه‌های WiMax چیست؟
تکنولوژی WiMax صرفا برای ارتباطات داده‌ای طراحی شده و سایر امکانات اپراتورها از جمله مکالمه و پیامک را ارائه نمی‌دهد در حالی که 3G علاوه بر اتصال پرسرعت به اینترنت، امکان ارتباطات صوتی و تصویری، ارسال پیامک متنی و چندرسانه‌ای را نیز برای کاربران، فراهم می‌کند.
در تکنولوژی WiMax در هنگام خارج شدن از محدوده پوشش دهی یک آنتن و وارد شدن به محدوده آنتن دیگر، اتصال به اینترنت قطع خواهد شد، در حالی که در شبکه‌های 3G، کاربران می‌‌توانند از اینترنت پرسرعت دائمی و بدون قطعی، حتی در حال حرکت با سرعت بالا لذت ببرند.

زندگی رایتلی با بهره گیری از نسل سوم شبکه تلفن همراه (3G)
با پیوستن به شبکه رایتل، می توانید از امکانات زیر استفاده کنید:
اینترنت پر سرعت همراه تا 3 مگا بیت بر ثانیه
اتصال دائمی به شبکه جهانی اینترنت حتی زمانی که با سرعت بالا در حرکت هستید
مشاهده برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود، حتی در حال حرکت
گوش کردن به آلبوم موسیقی یا تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین و یا دانلود آنها در هر لحظه، با کیفیت بالا
دسترسی همیشگی به دوستانتان از طریق تلفن همراه و ارسال و دریافت ایمیل و اطلاعات با حجم بالا
مشاهده نقشه‌های مسیریابی و یا اطلاعات راه‌ها به‌صورت آنلاین بر روی تلفن همراه حتی در حال حرکت
استفاده از هزاران نرم افزار کاربردی تلفن همراه که نیاز به اینترنت پر سرعت دارند

و قابلیت‌های فراوان دیگر...

در یک کلام، با رایتل می توانید در هر زمان و مکان از کلیه امکانات تلفن همراهتان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به روز باشید و حداکثر استفاده را از جدیدترین امکانات تبلت یا تلفن همراه خود، داشته باشید،
اگر دوست دارید حس متفاوت بودن و هوشمندی را هرچه بیشتر تجربه کنید،
اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که زیاد سفر می کنید و شرایط شغلی شما ایجاب می کند که همیشه به اینترنت متصل باشید،
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در محل اقامتتان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود ندارد،
و اگر می‌خواهید که دسترسی دائمی به اینترنت پر سرعت دیگر محدود به میز کار یا محل زندگیتان نباشد،

سیم کارت 3G رایتل، بهترین گزینه برای شما است.









همراه اول:

با همگانی شدن اینترنت پر سرعت 3G در تمامی اپراتور ها تمامی کاربران سعی در راه اندازی این سیستم در تلفن های همراه هوشمند خود دارند. اما بسیاری از کاربران جهت فعالسازی این سیستم دچار مشکل شده و قادر به راه اندازی این سیستم نیستند.


در این مطلب سعی می کنیم تا آموزشی جهت راه اندازی اینترنت پر سرعت سیم کارت های همراه اول (نوترینو) به شما ارایه دهیم.

سرعت سرویس 3G نسبت به سرویس قدیمی، GPRS تقریبا 9 برابر بیشتر است.

پیش نیاز داشتن سرویس 3G بر روی تلفن های همراه:
1. حضور در مناطق تحت پوشش 3G


علامت های H و +H و 3G بر روی تلفن همراه نشان دهنده ی این است که شما در منطقه ی تحت پوشش نوترینو قرار دارید.


2. استفاده از گوشی های همراهی که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 3G را دارا می باشند.


3. خرید و فعال سازی بسته های اینترنت ماهانه.


در صورت دارا بودن شرایط فوق شما قادر به استفاده از سیستم نوترینو می باشید و در غیر این صورت اینترنت نسل دوم بر روی گوشی شما راه اندازی می شود.





برای فعالسازی سرویس اینترنت همراه اول به دو روش زیر میتوانید اقدام کنید.

ارسال پیامک خالی به شماره 8088

ارسال دستور #231*100*




حال به آموزش راه اندازی اینترنت نسل سوم اپراتور همراه اول می پردازیم.
در اکثر تلفن های همراه شما نیاز به تنظیمات اضافه ندارید و در برخی از تلفن ها فقط کافیست 3G گوشی خود را روشن کنید.

در غیر این صورت با ارسال مدل گوشی و یا IMEI گوشی از طریق پیام کوتاه به شماره 8008 تنظیمات پیش فرض برای شما ارسال خواهد شد.


در صورتی که تنظیمات گوشی شما موجود نبود باید آن را به صورت دستی وارد نمایید.








(به کوچک و بزرگ بودن حروف توجه فرمایید)




تنظیم APN در گوشی های اندرویدی:
به Setting رفته و در بخش Wireless & Network بر روی More تاچ کرده، سپس وارد Mobile Network شده و در بخش Access Point Names نام APN همراه اول یعنی mcinet را وارد کنید.
سپس تلفن همراه خود را خاموش و روشن نمایید.


Setting > Wireless & Network > More > Mobile Network > Access Point Names > APN



تنظیم APN در گوشی های آیفون:
در آیفون نیز وارد Setting شده، سپس به بخش Cellular وارد شده، بر روی Cellular Data Network کلیک کرده و در بخش APN نام mcinet را وارد کنید.
سپس تلفن همراه خود را خاموش و روشن نمایید.


Setting > Cellular > Cellular Data Network > APN



توجه داشته باشید که در نسخه های مختلف اندروید و iOS ممکن است نام و محل تنظیمات کمی تفاوت داشته باشد.



لازم بذکر است پس از راه اندازی اینترنت نوترینو، برای استفاده از اینترنت 3G حتما باید بسته های اینترنتی ماهانه خریداری شود و در غیر اینصورت تنها میتوانید از اینترنت GPRS استفاده کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
sara چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 12:17

توضیحات بسیار عالی بود

kimia جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 17:07

بسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییار

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.